الشياطين الحمر

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الشياطين الحمر

الحياة حلوة

رسميا جوزيه يدرب منتخب انجولا

fathya1960
    fathya1960
    نائب المدير

رسميا جوزيه يدرب منتخب انجولا Empty رسميا جوزيه يدرب منتخب انجولا

مُساهمة  fathya1960 الأربعاء يونيو 03, 2009 1:40 am

بسم الله الرحمن الرحيم

رسميا جوزيه سيدرب المنتخب الانجولى

رسميا جوزيه يدرب منتخب انجولا Yalladown-92e380fa2c

أعلن الاتحاد الانجولي رسميا الأربعاء تولي البرتغالي مانويل جوزيه مسؤولية تدريب منتخب البلاد خلفا للمدير الفني السابق مابي دي الميدا.

ونقلت هيئة الاذاعة البريطانية " بي بي سي" عن رئيس الاتحاد الانجولي جوستينو فيرنانديز قوله " سيتولي جوزيه مسؤولية تدريب المنتخب خلفا لالميدا."

واضاف " امام جوزيه تحدي صعب للغاية حيث تطمح انجولا للفوز بكأس الامم الافريقية في 2010." وأعلن النادي الأهلي توصله الي اتفاق مع جوزيه يقتضي بانهاء التعاقد بينهما بنهاية شهر مايو الجاري.

ووقع المدرب البرتغالي – 63 عاما- عقدا لمدة عام واحد مع الاتحاد الانجولي يتولي من خلاله تدريب المنتخب بداية من شهر يونيو القادم.

واكد رئيس الاتحاد الانجولي ان جوزيه سيلقي كل الدعم خلال مهمته مع المنتخب.

الجدير بالذكر ان جوزيه بدأ مشواره مع الاهلي في موسم 2001- 2002 وقاده الي احراز بطولتين هما دوري ابطال افريقيا وكأس السوبر الافريقي قبل ان يتركه ويعود اليه في موسم 2003-2004 ليقوده بعدها الي 16 بطولة مختلفة ما بين محلية وقارية بالاضافة الي المشاركة 3 مرات في كأس العالم للاندية باليابان.

تحليلى للخبر:

انا لااظن ان المنتخب الانجولى مع احترامى له يليق بامنويل جوزيه جوزيه ممكن يمسك منتخب البرتغال مش انجولا لاكن ربنا يوفق جوزيه ويوفق الاهلى فى اختيار مدربه القادم

من نختاره ليدرب الاهلى:

سوال اطرحه عليكم بما اننا اهلاوية انتم ترون من اصلح لتدريب النادى العريق نادى القرن بكافة نجومة هل تريدون حسام البدرى : ممكن لانه راجل عنده خبرة واقترب كثير من جوزيه وهو ادرى باحوال الفرقة ةاللاعبين يحترموه او تريدون طارق العشرى: مدرب حرس الحدود وهو احسن مدرب مصرى فى الدورى عامل شغل كويس مع الحرس ولا تريديون مختار مختار: برده من احسن المدريبن المصرين وعامل شغل كويس مع بتروجيت ولا تريدون حسام حسن مدرب مش بطال ولا تريدون مدرب اجنبى ياريت اسمع ردروكم على من تريدون لكى يمسك الاهلى
    انا من راى ان حسام البدرى مش هايقدر يمسك الاهلى هو ممكن تكون الاعبين بيحترموه لكن هو ممكن يكون مدرب غير ناجح ولا شايف ان حسام حسن يقدر يمسك الاهلى لانه لسا مدرب مبتدا وهو كثير المشاكل واحنا عايزين استقرار وانا شايف ان احنا صعب نجيب بمدرب اجنبى لاننا احنا مانضمنش مستواه كويس او وحش انا من راى ان اصلح ناس تمسك الاهلى يا طارق العشرى يا مختار مختار بذات طارق العشرى مدرب رائع ياريت هو اللى يمسك الاهلى
    ومستنى ردوكم مين اللى يمسك الاهلى

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 19, 2024 5:43 pm